Torsdag

Erika och jag var ute och plockade blåbär igår... jädrar vad långsamt det går... men vi fick ihop så vi står oss några dagar iaf  :)
Glömde kameran tyvärr :( men vi traskar nog ut igen nästa vecka om vädergudarna tillåter, så det blir fler fototillfällen!
Men vi hade en väldigt trevlig eftermiddag i skogen tillsammans med våra följeslagare myggen :P Jag får ihop det till fyra bett som jag kan se och så har jag vissa misstankar om att det finns något på ryggen också för det har kliat och kliat idag på jobbet... Hur många fick du ihop Erika?


Har ju glömt att berätta om min, mam och pap´s lilla tripp till Dalarna, lördag till söndag.
Det var dags för mig att inhandla en dalahäst till min lilla samling :) har blivit så att vi har åkt dit var tionde år, 1989, 1999 och nu iår var det dags för 2009. Hade tänkt att jag måste köpa en vanlig traditionell röd häst, har en blå häst och en svart gris sedan innan så det var dags för en "vanlig" iår.  Men väl där så kunde jag inte motstå att köpa med en vit med pastellfärger hem också, förutom den röda :)

        

Hästarna ser ganska så gigantiska ut på korten men det är bara vinkeln, i verkligheten är de bara ca 17cm höga.
Den blå är som ni kan se lite kantstött, men så har den ju hängt med i 20år också :)
Visst är den vita läcker... fast mer i inrednings syfte än som en traditionell dalahäst.







Kommentarer
Postat av: Mathilda

Låter ju supermysigt :) Du kan väl smsa eller slå en pling om du vill hitta på nåt lördag eller söndag kväll. Kramis!

2009-07-30 @ 22:30:52
URL: http://themathildapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0